Медичний директор ПАТ «Фармак» отримав відзнаку За створення класифікації та методичні рекомендації оцінки еквівалентності лікарських засобів», що спрямована на підтримку раціонального використання ліків

Напередодні Дня фармацевтичного працівника відбулася церемонія нагородження переможців XVIII конкурсу професіоналів фармацевтичної галузі України «Панацея». 

Медичний директор ПАТ «Фармак», Віталій Усенко та завідуючий кафедри клінічної фармакології з фармацевтичною опікою Ігор Зупанець отримали нагороду «За створення класифікації та методичні рекомендації оцінки еквівалентності лікарських засобів».

Медичний директор ПАТ «Фармак», Віталій Усенко:

Лікар, фармацевт та споживач часто стикаються з проблемою вибору не лише ефективного і безпечного, а й економічно вигідного лікарського засобу з наявного арсеналу препаратів. Утім, зробити усвідомлений вибір можна тільки на підставі інформації про їх взаємозамінність .

В Україні адекватний вибір лікарського засобу є доволі складним, бо не можна однозначно рекомендувати використовувати дешевий фармацевтичний аналог. Це обумовлює певний суб'єктивізм і навіть випадковість вибору фахівцем конкретного лікарського препарату, а також залежність цього вибору від варіантів, запропонованих у межах рекламних кампаній, або на підставі прийняття адміністративних рішень.

Для вибору підходів до взаємозамінності лікарських засобів дуже корисним є досвід країн з розвинутими системами охорони здоров’я, таких як країни ЄС, США та Канада, де відпрацьовані механізми взаємозамінності лікарських засобів. Сприйняття генериків лікарями і фармацевтами залежать від зрілості системи охорони здоров'я.

Досить позитивним досвідом роботи у цьому напрямку мають США. Там обіг генериків регулюється положеннями Orange Book («Помаранчева Книга» - список схвалених лікарських засобів з оцінкою терапевтичної еквівалентності Управління з контролю якості харчових продуктів та лікарських засобів США). На разі Orange Book – взірець однієї з кращих практик, щодо ведення реєстру, затверджених регуляторними органами препаратів. Варто відзначити, що в США це державна програма, в Україні ж на державному рівні подібні проекти не передбачені.

В Україні був ініційований проект по створенню класифікації та методичних рекомендацій з еквівалентності лікарських засобів Ігорем Зупанце.. Ми безмежно раді, що долучились до втілення її в реальність. До цієї ініціативи залучився великий колектив авторів з таких організацій як журнал Фармацевти Практик, видавництво Моріон (Щотижневик Аптека, Компендіум), Українське  агентство з оцінки технологій охорони здоров’я, «Спілка працівників фармації», каф. промислової фармації КНУТД.

Як соціально відповідальна компанія ПАТ «Фармак», розуміє необхідність інформування професійної громадськості про еквівалентність лікарських засобів, що надає можливість усвідомлено робити взаємозамінність лікарських засобів на основі доказової медицини.

ПАТ «Фармак» переконаний, що до подібних ініціатив залучяться й інші фармацевтичні виробники, які оперують на ринку України.   Це надає можливість на базі критеріїв доказовості переконатися в тому, що конкретний засіб має доведену ефективність та сприятливий профіль безпеки, і отримати дані щодо терапевтичної еквівалентності генериків.

Класифікації та методичні рекомендації з еквівалентності лікарських засобів включають більше категорій лікарських засобів ніж Orange Book, так як Orange Book містить тільки категорію генеричних лікарських засобів. В класифікації та методичних рекомендаціях з еквівалентності лікарських засобів приділена увага також біологічним лікарським засобам, лікарським засобам з добре вивченим медичним застосуванням, традиційним лікарським засобам.

Вперше ця класифікація була представлена на науково-практичній конференції з міжнародною участю «Заклади охорони здоров’я і виробники лікарських засобів: ефективне співробітництво у процесі медикаментозного забезпечення населення України», Національна медична академія післядипломної освіти імені  П. Л. Шупика, 30 травня 2017 р. Публікації класифікації зроблені в Фармацевт Практик (20.06.2017), Здоров’я України (23.06.2017), Щотижневику Аптека (26.06.2017). 12 вересня 2017 року методичні рекомендації «Теоретичне обгрунтування та реалізація сучасних принципів оцінки лікарських засобів в Україні», які містять класифікацію з еквівалентності лікарських засобів, були узгоджені з Управлінням фармацевтичної діяльності та якості фармацевтичної продукції МОЗ України.

Для нас особливо важливе та приємна відзнака цієї робити в рамках конкурсу «Панацея», адже класифікація перш за все спрямована на підтримку раціонального використання ліків і ми сподіваємось, що й інші фармацевтичні виробники до цього долучяться.

Декілька сотень фахівців фармацевтичної спільноти зібралися на урочистій церемонії конкурсу «Панацея» привітати переможців. Серед них провізори, аптекарі, лікарі, керівники компаній, маркетологи, дистриб'ютори, логісти, представники підприємництва, діячі науки, представники МОЗ України, держслужбовці та студенти.

Інші новини

V Науково-практична конференція Школи молодих науковців ПАТ "Фармак"

Фахівці компанії діляться з колегами та гостями заходу власними надбаннями та досвідом у вирішенні питань, пов’язаних з діяльністю підприємства. «Фармак» активно підтримує прагнення своїх спеціалістів до професійного росту та розвитку, а також обміну досвідом та найкращими напрацюваннями між фахівцями різних структурних підрозділів. З цією метою в компанії було створено Школу молодого науковця. Науково-практична конференція є одним із ключових заходів Школи.

Представники «Фармак» - учасники ювілейної науково-практичної конференції присвяченої 25-річчю діяльності ДЕЦ України

5-6 жовтня 2017 р. у конгрес-центрі «Mercure Congress Centre» у м. представники ПАТ «Фармак» виступили на ювілейній науково-практичній конференції з міжнародною участю «25 років діяльності Державного експертного центру: уроки минулого, погляд у майбутнє».

«Фармак» запустив акцію «Поділись силою» приурочено до Всесвітнього дня серця

29 вересня відзначають Всесвітній день серця. Саме в цей день на «Фармак» розпочалась акція «Подаруй силу», яка включає в себе інформаційну кампанію протягом 100 днів, інструктажі по першій долікарській допомозі та флешмоб у соціальних мережах із хаштегом #farmakheartpower.