Dec 03, 2019

БИЗНЕС: Владимир Костюк: Лучший путь воспитание лидеров компании – работать с мотивацией

Vladimir Kostyuk, for the magazine “Business”.

— Якої стратегії дотримуються в компанії “Фармак”, призначаючи керівників?

— В нашому штаті більш ніж 2500 осіб. Понад 80% управлінських вакансій закриваються власними силами. Перш ніж очолити той чи інший напрямок, кандидати отримують за кордоном знання та навички, які відповідають міжнародним практикам, знайомляться з новинками індустрії. Наразі можна з гордістю констатувати: кожен співробітник підприємства — фахівець європейського рівня. Це зовсім інше покоління, яке виросло в “Фармаку”. І вони можуть працювати будь-де: тут, у Польщі чи деінде. Натомість нам дуже важливо їх зберегти, бо кожна людина для нас — золота. Ми багато вкладаємо в наших співробітників. Кожен з них знає, що має можливість піднятися кар’єрними сходами. Просто треба бути професіоналом, активним членом нашої команди та орієнтуватися на інновації.

— Як ви?

— Якщо говорити коротко, я зсередини знаю, як функціонує “Фармак”. Адже працюю тут з 2008 р. Починав з посади помічника генерального директора. Потім був у фінансовій службі — у відділі, який займався впровадженням SAP. Згодом мені стало цікаво заглибитися у виробничі та суміжні процеси. Після майже річного стажування обійняв посаду начальника цеху рідких лікарських засобів. Тобто, будуючи кар’єру у “Фармаку”, я намагався вивчити різні аспекти фармацевтичного виробництва. Я впевнений, що будь-який менеджер — і рівня майстра, і рівня керівника департаменту, і виконавчого директора — повинен розвиватись. Сучасний світ такий складний, ми щодня освоюємо такі величезні масиви інформації, тож вміння цю інформацію обробляти — чи не найголовніша компетенція, якою має володіти топ-менеджер. До речі, за освітою я — економіст, навчався за спеціальністю “Економічна кібернетика”.

— Тобто маєте системне мислення, напевно, те, завдяки якому люди і стають на чолі великих компаній.

— У тому числі. До того ж управлінцю надважливо розуміти логіку роботи всієї галузі до найменших дрібниць. Це дозволяє приймати правильні рішення і без зайвого остраху делегувати повноваження. Умовно кажучи, можна не знати формулу або складові того чи іншого препарату, але треба розуміти, як розробити ефективний продукт.

— У багатьох компаніях на ключові посади призначають людей, які пройшли внутрішній шлях розвитку. Але час від часу запрошують і “варягів”. Чим це обумовлено?

— Будь-який процес можна покращити, для чого корисно буде поглянути на нього свіжим поглядом або поглядом зі сторони. Дійсно, зараз майже все керівництво нашої компанії — люди з великим досвідом роботи у “Фармаку”. Відповідно, ми нібито обертаємось в одній бульбашці, що заважає нам побачити інші можливості для розвитку бізнесу. Це одна з причин, чому ми запрошуємо зовнішніх консультантів, які можуть дати нам нові знання, методи, вкажуть на перспективні напрямки. Так, улітку цього року до нас приєднався Петро Чернишов. “Фармак” динамічно розвивається, в наших планах — зміцнити лідерство в Україні та розвивати експортні напрями. Наростити присутність на європейському ринку й одночасно сприяти розвитку в Україні серйозного R&D-центру.

— Свіжий погляд може мати людина молода?

— Середній вік наших співробітників — 39 років. І серед топ-менеджменту він приблизно такий же. При цьому ми із задоволенням беремо до себе молодих людей. Наприк­лад, торік з 283 прийнятих на роботу співробітників для 27 “Фармак” став першим місцем роботи. А це 10% кількості працевлаштованих на підприємстві 2018 р. Звичайно, для нас важлива освіта та професійні компетенції, але не меншу увагу ми звертаємо на те, чи поділяє потенційний кандидат наші цінності, чи достатньо людина мотивована та готова розвиватися разом з компанією. До речі, у нас діє така багаторівнева система навчання та розвитку персоналу, що не навчатись у нашій компанії просто не вийде.

Для нових співробітників успішно функціонує програма адаптації, для менеджерів різних рівнів створені свої школи розвитку — “Школа молодого керівника” та “Школа розвитку менеджерів”. За час роботи сформувався резерв фахівців високої кваліфікації. Я вважаю, що найкращий шлях виховування лідерів компанії — працювати з мотивацією, інвестувати в навчання і розвиток кадрів, відзначати їхні досягнення.

 

Original article: https://business.ua/special/114-spetsproekt-znaity-motyvuvaty-vtrymaty/7768-volodimir-kostyuk-najkrashchij-shlyakh-vikhovuvannya-lideriv-kompaniji-pratsyuvati-z-motivatsieyu

Back to Farmak in the media