Кращий і, за великим рахунком, єдино правильний шлях – працювати з мотивацією співробітників, інвестувати в їхнє навчання і розвиток, заохочувати до успіхів. Ці зусилля окупляться сторицею – ефективною роботою і підвищенням ступеня залученості в процес.
Дуже важко виокремити якусь одну якість, що дасть змогу вважати співробітника капіталом. В ідеалі це комбінація професіоналізму, ефективності та прагнення працювати на результат. Якщо ми говоримо про менеджера, він повинен уміти управляти своєю командою, володіючи бодай базовими навичками ейчара. Менеджер, який ефективно управляє бізнес-процесами, але не володіє soft skills, – поганий менеджер.
Потрібні і досвід, і новизна. Нині середній вік співробітників Компанії – 39 років. І я переконаний у тому, що це чудовий показник. Звичайно, ми вітаємо появу в команді молодих людей покоління Z – при всій їх несхожості на людей старшого покоління, вони генерують ідеї, які не можна ігнорувати. У них своя, особлива мотивація і відсутня прихильність до конкретного місця роботи. Для них головне не компанія з гучним ім’ям, а великі виклики і цікаві проекти. Тому в роботі з ними потрібен особливий стиль управління, де на перший план виходять soft skills. Відповідаючи на цей виклик, ми періодично проводимо для наших управлінців тематичні тренінги – так, наприклад, нещодавно для менеджерів середньої ланки відбувся тренінг з емоційного інтелекту.