ОЛЕНА ЗУБАРЄВА

Керівник департаменту корпоративних комунікацій

Сер 08, 2019

Сталий розвиток: дороговказ для Компанії

Діяльність, здійснювана думкою про майбутнє, сьогодні є невід’ємною частиною соціально відповідального бізнесу. Як відомо, усвідомлення того, наскільки великою мірою людство несе відповідальність за світ, в якому ми існуємо, зростало з розвитком цивілізації. Остаточно ж принципи, на яких має бути сформована стратегія спільного майбутнього, були сформульовані порівняно недавно, наприкінці ХХ ст. Світова комісія з навколишнього середовища і розвитку, очолювана тодішнім прем’єр-міністром Норвегії Гру Гарлем Брунтланн, озвучила базову настанову: сталий розвиток передбачає задоволення потреб людей без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби. Ця концепція нерозривно пов’язана з проблемами навколиш­нього середовища і демографії, вона враховує економічні, соціальні та екологічні аспекти.

Сьогодні поважні світові бізнес-інституції, розглядаючи питання про можливу співпрацю, першими ставлять запитання про те, який внесок компанія робить у суспільне буття та у який спосіб вона реалізовує цілі глобальної угоди ООН. Ті компанії, які мають що відповісти, в очах західних партнерів стоять на кілька голів вище, ніж ті, які нічого не роблять у вказаному напрямі. Але це не головне. Головне те, що дії компанії, в якій ти працюєш, приносять реальну користь людям у довгостроковій перспективі. Ось це – дійсно конкурентна перевага.

На першому місці для «Фармак» насамперед стоїть те, що ми виготовляємо сучасні, якісні та доступні лікарські засоби. Це головне завдання нашої Компанії. Тут бізнес та соціальний аспект тісно перетинаються. Ми виготовляємо якісні лікарські засоби для України та більш як 20 країн світу. І всі ці лікарські засоби випускаються на одних і тих же виробничих лініях, що мають сертифікати GMP, як українських, так і європейських перевіряючих органів. Чесна робота, прозора звітність, хороші умови праці, гідна зарплата – ми будуємо бізнес за суспільними правилами. Окрім того, ми будуємо його відповідно до вимог екології. Ми розширюємо виробництво і водночас – ми зменшуємо вплив на довкілля. Так, очисне обладнання на нашому заводі у Шостці настільки досконале, що з усіх викидів фармацевтичного (!) виробництва – 99 % продукує котельня. Тобто сучасні очисні споруди не пропускають шкідливі речовини ні у повітря, ні у воду.

Для нас дуже важливим є проект «Екошкола». Ми вирішили донести ідеї дбайливого ставлення до довкілля до школярів, оскільки саме в ранньому юнацькому віці формуються основи світогляду. Молодь повинна знати правду й усвідомлювати, що наслідки безвідповідального ставлення до природних ресурсів торкнуться навіть не наступних, а вже нинішніх поколінь. Усвідомлення масштабності проблеми – це перший крок. Не менш важливим є те, що діти вчаться реалізовувати свої екоідеї на практиці завдяки ознайомленню з проектним менеджментом. Активність молоді не обме­жується самими лише проектами, які вони прагнуть впровадити у своїй школі. Коли ми чуємо, як один зі слухачів «Екошколи» ініціював удома заміну всіх світильників на енер­гозберігаючі, інший запропонував батькам зробити тепло-аудит оселі, перш ніж розпочинати ремонт, – ми розуміємо, що досягаємо своєї мети. Нинішні школярі стають не споживачами, а партнерами екосистеми.

Так само як турбота про навко­лишнє середовище не вичерпується діяльністю самого підприємства, турбота про здоров’я – це не тільки виробництво необхідних ліків. Лікарські засоби покликані долати захворювання, а ми прагнемо ще й убезпечити від них. Саме на це спрямована наша ком­плексна пропаганда здорового способу життя. Тут значну роль відіграє спорт. Ми маємо партнерські взаємини з Українською футбольною асоціацією медиків. Також організовуємо пробіги, покликані привернути увагу до того, що здоров’я – це вибір, доступний усім. Спортивні заходи, що відбуваються у Шостці, доступні не тільки професійним спортсменам, це не виснажливі напівмарафони чи марафони. Запро­поновані дистанції можуть здолати й люди похилого віку, головне, щоб усе відбувалося весело, цікаво, з наснагою. Вік учасників дійсно надихає – від 10 до 93 років. Аналогічні спортивні події ми плануємо проводити і в Києві. Плюс – наші співробітники активно грають у футбол, волейбол, баскетбол… І кожний знає: усе, що ми робимо, ми робимо заради здоров’я.

Разом із фізичним здоров’ям не менш важливою складовою є душев­ний комфорт. І це поняття пов’яза­не не лише з суто особистою сферою, йдеться й про відчуття потрібності суспільству…

Саме на суспільну та громадську самореалізацію і спрямовані проекти, які можна умовно об’єднати під рубрикою «Корпоративне волонтерство». Ми співпрацюємо з багатьма благодійними організаціями та фондами, самі долучаємося до цієї благородної справи. Наприклад, ведемо сьогоднішню розмову у Міжнародний день, присвячений людям із синдромом Дауна. Кошти, зібрані на нашому підприємстві від проведення акції з продажу різнокольорових шкарпеток, підуть на організацію занять для сонячних діток, які потребують через свій діагноз особливої уваги.

А яка колосальна кількість донорів у нашій Компанії! За увесь період організації акції – 300 волонтерів, майже 170 літрів крові. І це тільки ті, хто здавали кров на підприємстві «Фармак», проте багато хто здає кров і поза межами Компанії.

Вражаючі цифри показали й наші традиційні акції з прибирання міста – співробітниками було зібрано 3 000 тон сміття, забезпечено 2 000 кілограмів кисню завдяки висадженим деревам.

Нещодавно, ми почали співпрацювати з Благодійним фондом «Таблеточки». Тепер наші спортивні команди не просто біжать, а й збирають кошти для потреб хворих діток, котрі перебувають під опікою Фонду. Щомісяця за допомогою до нього звертається до 400 дітей. Кошти йдуть не лише на закупівлю лікарських засобів, а й паліативну допомогу. Іноді йдеться і про закупівлю спеціального обладнання для лікування.

Звісно, ми не забуваємо й військовослужбовців. За бажанням наших співробітників уже вкотре було проведено акцію дня, протягом якого ми працюємо для армії. Цього разу на 1 мільйон 800 тисяч гривень було придбано техніку для наших прикордонних служб.

Я абсолютно впевнена, якщо ми зараз запросимо бажаючих на пробіг, нам просто обірвуть телефони J Або ось іще один з нещодавніх промовистих випадків – ми запропонували колегам допомогти притулку для тварин. Це було в неділю, надворі стояли морози, їхати потрібно було аж за 50 км від Києва. Однак зібралося майже 15 людей, готових пожертвувати своїм вихідним. Наразі до активного корпоративного волонтерства залучено майже 10 % працівників. Це дуже багато. Але ми ставимо перед собою більш амбітні цілі й мріємо про те, що до волонтерських заходів будуть причетні до 70 % фармаківців.

Ми сподіваємося на подальший розвиток і розши­рення проекту «Екошкола» в регіонах. Маємо велику надію, що до нього долучаться й інші соціально відповідальні компанії, яким не байдуже майбутнє України та всієї планети. Великі плани у нас і щодо спортивних заходів, які відбуватимуться не тільки на національному рівні, а й у регіонах. Загалом, ми можемо впевнено сказати: далі буде!

Назад на головну