Денис Крестов

Директор з інформаційних технологій

Кві 21, 2020

Тримайте дистанцію: як організувати IT-підтримку “віддаленки” на великому підприємстві

“Фармак” — технологічно складне підприємство. Роботу 2,7 тис. працівників забезпечують понад 1 тис. одиниць техніки, сотні офісних, лабораторних і виробничих систем. І це тільки IT-складова.

Попри те що всі процеси налагоджені й автоматизовані, миттєвий перехід на дистанційне керування неможливий.

Коли 12 березня було оголошено режим карантину в усій країні й МОЗ рекомендувало підприємствам за можливістю перевести працівників на віддалену роботу, наша ІТ-дирекція постала перед серйозним викликом. Нам потрібно було в дуже стислі строки організувати віддалений доступ для приблизно 800 працівників. Я вважаю, що з цим викликом ми впоралися гідно.

Втім, можливості віддаленого доступу в компанії були спроєктовані давно. Рівень автоматизації процесів у “Фармак” дуже високий: у нас не перший рік працюють прозора система звітності, бюджетування, планування виробництва, продажів, система документообігу, оцінювання та навчання персоналу.

Співробітники працювали віддалено й у “мирні” часи, під час поїздок і відряджень. Хоча спочатку не більш ніж чверть пристроїв була оснащена цими технологіями. Основна наша робота на початковому етапі стосувалась поширення необхідного програмного забезпечення для організації віддаленого доступу на персональні комп’ютери співробітників. Масове переведення користувачів потребувало від ІТ у терміновому порядку перевірити поточне рішення з урахуванням збільшення навантаження.

Ми оцінили готовність шлюзів доступу, їхню місткість з урахуванням можливого зростання навантаження. Підготували рішення для використання домашніх ПК як пристроїв доступу до корпоративних ресурсів. Перевірка показала, що додаткові інвестиції не потрібні.

Підготовка зайняла приблизно тиждень і ще десь тиждень тривав процес переведення працівників у дистанційний формат.

Для віддаленої роботи використовуємо звичні нам наземні сервіси, а також хмарні рішення для комунікацій і відеоконференцій. Наприклад, для проведення відеоконференцій застосовуємо Microsoft Teams. Ефективним каналом внутрішнього зв’язку став для нас Workplace. Щодня в компанії проводять близько сотні відеоконференцій.

Основною проблемою, з якою ми зіткнулися в цей період, став брак ІТ-персоналу, адже кількість звернень до техпідтримки зросла в рази й досягала декількох сотень на день. Основний потік запитів надходив від користувачів, які раніше не працювали дистанційно. Для розв’язання цих питань ми залучили суміжний ІТ-персонал, завдяки чому пік запитів дуже швидко знизився до звичайного рівня. Зараз обробляємо 20-30 звернень на день, і це стандартні заявки.

На момент переходу частину функції техпідтримки взяли на себе і програмісти, і системні адміністратори, й інженери безпеки. Безпосередньо на заводі персонал працював у звичайному режимі, інженерний блок — цілодобово в режимі конференції.

Зараз у “Фармак” віддалено працюють 400-600 співробітників.

 

Назад на головну