На генерики припадає понад 80% ринку ліків у світі. Виведення аналогів на ринок – це тривалий процес, який займає п’ять-шість років. «Фармак» працює зі складно відтворюваними препаратами, виготовити які не завжди можуть закордонні компанії. Наприклад, ми працюємо над новими таблетованими формами швидкого вивільнення. Закладені ініціативи дають зрозумілий вектор розвитку на 10–15 років. Сьогодні нам уже тісно в Україні. Ми експортуємо продукцію до більш ніж 20 країн.
Велика фарма – це великі гроші. У нашому портфелі є один оригінальний препарат – «Амізон». До 2014-го ми витратили $20 млн на його дослідження в США та ЄС. За ці гроші вдалося дійти до першої (з чотирьох) стадії клінічних досліджень. Але потім почалася війна, і ми не ризикнули більше виділяти на це кошти. В Україні обмежені інструменти для фінансових запозичень, а без них неможливе виведення на глобальний ринок оригінальних препаратів. Тому поява у світі інноваційних вітчизняних ліків – це реалії навіть не наших дітей, а в найкращому разі онуків.
Інша річ, що українська фармпромисловість буде розвиватися та нарощувати експортний потенціал, можливо, хтось із наших виробників купить європейську компанію, у портфелі якої будуть оригінальні препарати.