“Фармак” був готовий до вирішення проблем, які виникли під час коронакризи. Ми багато інвестуємо як у розвиток нашого виробничого потенціалу, так і в IT-ресурси, для того щоб ефективно планувати, управляти та аналізувати дані. Наприклад, ще восени 2019 р. ми вирішили провести першу нараду керівництва в онлайн-режимі. Тоді директори схвально оцінили ефективність формату з точки зору економії часу, втім, зауважили, що їм не вистачало особистої присутності та відчуття один одного. Цей досвід став у нагоді за півроку.
Ще за декілька тижнів до офіційного запровадження карантину ми розуміли, що він неминучий, тож почали вживати заходів — зменшили кількість відряджень, скасували навчання. Ми намагалися і рекомендували нашим співробітникам перейти на дистанційні зустрічі та наради.
Коли ж в Україні було оголошено карантин, компанія одразу перевела майже 500 людей на дистанційну роботу. Наші IT-спеціалісти оперативно організували доступ працівників до корпоративних систем. Ми додали більше користувачів до хмарних сервісів та почали активніше використовувати системи для дистанційної комунікації. І це виявилось дуже ефективним — ми практично не відчули, що щось не так. Зараз я дуже радію тому, як швидко та легко все вдалось.
Із 2700 співробітників майже 500 перевели на домашній режим роботи. Решта знаходились на підприємстві, адже тут обладнання та бізнес-процеси. Це не можна виконувати з дому. Ми винайняли близько 40 мікроавтобусів для перевезення співробітників. Звичайно, ми дотримались усіх вимог: маски, обмеження за кількістю пасажирів.
Нас хвилювало, яким чином забезпечити ефективність роботи вдома. Я одразу заявив, що ми не скорочуємо людей і не зменшуємо заробітну плату. Ми платимо 100% зарплати людям, які працюють на такому ж рівні ефективності, як вони працювали в офісі. Пройшло приблизно три місяці, і я можу впевнено сказати: люди продуктивно працювали з дому та отримали таку само заробітну плату, як і до карантину.
Якщо бюджети на адміністративні, господарські витрати, на маркетинг ми скорочуємо, то потреба в бюджетах на нашу науково-дослідницьку діяльність тільки зростає. Буквально два тижні тому ми збільшили наш бюджет на R&D з 350 млн грн. до 400 млн грн. Ми віримо, що це розвиток компанії та інвестиції в майбутнє. Криза рано чи пізно закінчиться, а компанія має йти вперед. Ми дотримуємось такої стратегії.