Рекламна та фармацевтична індустрії обговорили наслідки можливої заборони реклами безрецептурних лікарських препаратів.
Вчора «Індустріальний Телевізійний Комітет» провів круглий стіл «10 міфів про рекламу ліків». На ньому представники рекламної та фармацевтичної індустрій обговорили причини, через які рекламу лікарських засобів забороняти не слід. Зазначимо, що у Верховній Раді розглядається ряд законопроектів, у тому числі закон № 7007, яким пропонується заборонити рекламу лікарських засобів.
Учасники ринку побоюються, що рекламні бюджети будуть витрачені на пряму стимуляцію продаж через провізорів та лікарів, таким чином, проблема самолікування не буде вирішена, а можливість спілкуватися зі споживачем буде втрачена. «Реклама безрецептурних лікарських засобів дозволена практично у всіх європейських країнах, лише за деяким виключенням. Ми не можемо говорити, що наслідуємо приклад Європи, забороняючи рекламу ліків», — говорить співголова комітету охорони здоров’я Американської торгової палати Борис Даневич.
В той же час експерти впевнені, що заборона реклами порушує права споживача. Адже українці мають право на інформацію.
У разі заборони реклами ліків постраждає і медіаіндустрія. «У 2010 році фармацевти увійшли в топ-3 рекламодавців на телебаченні. Це гроші на закупку програм, на зарплатню співробітникам. Це не телемагазини, де потім неможливо знайти продавця. І зараз рекламу дозволених до вживання препаратів хочуть заборонити»,- говорить виконавчий директор «Індустріального Телевізійного Комітету» Катерина Котенко.
Радіо теж втратить біля 10% прибутку, який їм дає реклама ліків, зазначила виконавчий директор Незалежної асоціації Мовців Катерина Мяснікова.
Втім, усі аргументи поки залишилися не почутими. Круглий стіл не відвідав ні один представник парламентського комітету з питань охорони здоров’я, який ініціював цей проект. Серед присутніх також не було ні однієї людини, яка була б за заборону реклами лікарських засобів. В результаті, учасники заходу зійшлися на думці про те, що індустрія повинна рухатися до саморегулювання і запропонувати парламентарям альтернативну пропозицію з покращання реклами лікарських препаратів. Пропозиції будуть розроблені найближчим часом.
Законопроект № 7007 залучений до восьмої сесії у розділ питань, які повинні бути підготовлені та доопрацьовані для розгляду на сесії. Коли парламентарі будуть розглядати документ, — поки невідомо.