Привіт, мене звати Юрій.

Ще зі школи моєю улюбленою наукою була хімія. Втім, коли настав час вибору університетської спеціальності, я вирішив вивчати радіофізику. Після завершення навчання настав момент вибору роботи. Мої знайомі рекомендували мене в компанію «Фармак», де у 1994 році я розпочав свою кар’єру в цеху. Вища освіта дозволила мені зайняти посаду майстра зміни.

Вже з 90-х років в «Фармак» діяла внутрішня школа менеджменту, яка надавала чіткі інструкції та стандарти роботи. Я став частиною стандартного процесу, де кожна дія мала своє місце та зміст. Проте моя жага втілювати зміни в процеси почала проявлятися вже тоді. Якщо я помічав невідповідності чи недоліки в робочому процесі, неодмінно звертав на них увагу та спрямовував зусилля на вдосконалення процесу. Це була моя школа операційного менеджменту, яка у подальшому значно допомогла мені в моїй роботі.

Поява конкуренції з Китаю та Індії на українському ринку субстанцій та активних фармацевтичних інгредієнтів стимулювала розвиток виробництва готових лікарських засобів. Компанії були потрібні фахівці з маркетингу, а на ринку праці їх не вистачало. Тож мене запросили працювати до відділу маркетингу. Я занурився у вивчення цієї сфери діяльності. Це була хороша можливість зрозуміти нові галузі та бізнеси, які тоді почали формуватися, можливість побачити вплив різних економічних факторів на ринок, таких як гіперінфляція та зміни валюти. «Фармак» постійно адаптувався до змін, і я хотів брати активну участь у процесі розвитку компанії.

Мій шлях продовжився розвитком аптечних мереж «Фармак». Я долучався до визначення асортименту продукції першої аптеки «Фармак». Таким чином ми стали ближчими до споживача, адже аптека – це частина ринку, яка показує попит споживачів. Я приходив до аптеки і дивився, як формується попит, вивчав пакування лікарських засобів. У цей час я відчув, що мені потрібна економічна освіта, тож почав вдосконалювати свої знання з економіки в Міжнародному інституті бізнесу за фахом маркетинг і менеджмент.

Далі ми почали займатися маркетинговими дослідженнями, активно працювали над розширенням асортименту продукції та залученням медичних представників. Пізніше я здобув фармацевтичну освіту, яка була вкрай важливою для побудови портфелів брендів лікарських засобів. Освоїв нові підходи та методології.

Впродовж своєї кар’єри я завжди намагався впроваджувати процеси, які приносили поліпшення в компанію. Разом із командою професіоналів «Фармак» нам вдалося побудувати систему маркетингової звітності, яка досі відмінно функціонує.

З 2019 року створював систему аналітики для зовнішніх ринків, систему наповнення інформації для прийняття рішень. Останні півтора року займаюся географічною експансією. Маємо амбітні плани на світову експансію, адже знаємо напевне, що українські ліки гідні бути впізнаваними у світі. Сьогоднішнє завдання полягає у створенні стійкої системи розвитку ринків фармацевтичної продукції. Я бачу свою роль у наповненні цього процесу відповідними проєктами та продуктами.

Сучасний світ постійно змінюється, а ринок праці стає все більш конкурентним. Майбутнє України – в руках молоді. Тому хочу побажати студентам не зупинятися на досягнутому, постійно вдосконалюватися та навчатися. Моє власне навчання показало мені, що в системі освіти немає нічого несуттєвого. Важливо розуміти, які знання та навички потрібні для досягнення своїх цілей. Щоб стати висококваліфікованим фахівцем, необхідно володіти експертними знаннями у своєму напрямку.

Базові речі, такі як іноземна мова та фахові навички, сьогодні є основою для будь-якого фахівця. Важливо розуміти, який напрямок вас цікавить найбільше, і постійно вдосконалюватися в ньому. Оберіть професію, яку полюбите, і тоді здобутки не змусять на себе чекати.