УМОВИ УКЛАДЕННЯ ДОГОВОРІВ НА РЕАЛІЗАЦІЮ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ
(для ринку України)
Акціонерне товариство «ФАРМАК» (далі – Компанія) укладає договір поставки лікарських засобів (далі – Договір) з суб’єктом господарювання (далі – Покупець), який має повну правоздатність та дієздатність відповідно до чинних реєстраційних та дозвільних документів, необхідних для здійснення певного виду господарської діяльності, має відповідні матеріально-технічні, фінансові та інші ресурси, необхідні для належного виконання зобов’язань (за договором), відповідає вимогам санкційного, антикорупційного та іншого законодавства та пройшов перевірку на предмет ризиків співпраці.
ПЕРЕВІРКА РИЗИКІВ СПІВПРАЦІ
Перевірка правоздатності, дієздатності, відповідності дозвільним документам, необхідним для здійснення певного виду господарської діяльності та можливих ризиків співпраці здійснюється Компанією до укладення Договору та періодично під час його дії шляхом моніторингу та оцінки правових, фінансово-економічних, кримінально-правових і репутаційних ризиків для Компанії, відповідно до затверджених у Компанії локальних нормативних актів.
Для перевірки ризиків співпраці до укладення Договору Покупець надає Компанії:
- Установчі документи.
- Підтвердження повноважень підписанта, якщо це не керівник.
- Виписка з ЄДР (щодо останньої реєстраційної дії).
- Актуальний Витяг з ЄДР.
- Витяг з реєстру платників ПДВ або єдиного податку.
- Ліцензія на провадження діяльності, пов’язаної з обігом лікарських засобів або з медичної практики (з підтвердженням адрес провадження діяльності).
- Фінансова звітність (остання затверджена) або відповідне корпоративне рішення.
- Для ФОП: копії паспорту, довідка про місце проживання (за ID), РНОКПП.
- Банківська довідка про наявність поточного рахунку.
- Інші документи, за потреби та на вимогу Компанії, в тому числі, але не виключно, щодо дотримання Покупцем вимог системи якості (GDP, GMP та ін.)
Під час перевірки Компанія користується відкритими даними та публічною інформацією, зокрема державними реєстрами та ЗМІ, а також доступними Компанії аналітичними інструментами.
За результатами перевірки відповідальними працівниками Компанії складається висновок щодо відповідності/невідповідності чинним реєстраційним та дозвільним документів, необхідних для здійснення певного виду господарської діяльності, наявності відповідних матеріально-технічних, фінансових та інші ресурсів, необхідних для належного виконання зобов’язань (за договором), відповідності вимогам санкційного, антикорупційного та іншого законодавства, наявності/відсутності ризиків співпраці та вирішується питання укладення/продовження дії Договору та/або визначення умов співпраці.
Ненадання Покупцем всіх необхідних документів для перевірки ризиків співпраці унеможливлює таку перевірку та є підставою для відмови в укладенні Договору.
ФОРМА ТА СТАНДАРТНІ УМОВИ ДОГОВОРУ
Договір укладається в письмовій або електронній формі.
Умови Договору (предмет, строки і умови поставки, порядок і строки оплати, вимоги до якості товару, упаковки і маркування, претензій та інші) є однотипними (стандартними) для всіх покупців-резидентів, крім договорів, які стосуються публічних закупівель, та крім інших випадків, визначених цими Умовами. У разі незгоди Покупця зі стандартними умовами Договору, Компанія залишає за собою право відмовити в укладенні Договору.
ЗМІНИ ДО СТАНДАРТНИХ УМОВ ДОГОВОРУ
- Відмінні від стандартних умови Договору при його укладенні можуть застосовуватись у разі:
- ініціативи покупця (виключно щодо зміни порядку оплати на попередню оплату, банківську гарантію);
- виявлення за результатами перевірки Покупця негативної інформації, яка свідчить про суттєві ризики для Компанії у неотриманні своєчасної оплати за поставлену продукцію та/або значну складність чи неможливість захисту прав та інтересів Компанії у випадку стягнення заборгованості Покупця. Наприклад: збитковість за даними фінансової звітності; недостатність активів, матеріально-технічних, фінансових та інші ресурсів необхідних для належного виконання зобов’язань (за договором); наявність майнових судових спорів між Покупцем та іншими постачальниками/контрагентами; наявність податкового боргу та/або віднесення Покупця до категорії ризикових платників податків тощо.
У такому разі Договір може передбачати: повну або часткову передоплату, банківську гарантію або інші способи забезпечення виконання зобов’язань Покупця.
- У випадку виявлення фінансово-економічних ризиків у подальшій співпраці з Покупцем під час дії Договору, Компанія залишає за собою право ініціювати зміни до Договору, передбачені попереднім пунктом цих Умов, або розірвати Договір.
- Компанія періодично здійснює перегляд договірних умов, та у випадку їх зміни, повідомляє Покупців про такі зміни. За вибором сторін у договір можуть вноситись змінені умови шляхом підписання Додаткової угоди, або укладення договору у новій редакції. Компанія залишає за собою право розірвати укладений договір, у випадку незгоди Покупця зі зміненими умовами
ВІДМОВА В УКЛАДЕННІ/ПРОДОВЖЕННІ ДІЇ ДОГОВОРУ
Компанія залишає за собою право відмовити в укладенні/продовженні дії Договору та/або розірвати в установленому законодавством України порядку Договір у разі:
- Наявності правових перешкод для укладення Договору з Покупцем. Наприклад: відсутність згоди вищого органу управління Покупця на укладення Договору (де така згода необхідно згідно із законодавством/Статутом); відсутність у Покупця чинної ліцензії на провадження діяльності, пов’язаної з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею лікарських засобів, імпорту лікарських засобів або з медичної практики, а також ліцензії на провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів; знаходження Покупця або пов’язаних з ним осіб під санкціями (міжнародними, та застосованими з боку України); інші обмеження у діяльності Покупця, визначені законодавством України.
- Виявлення критичних фінансово-економічних ризиків співпраці з Покупцем. Під час аналізу Компанія може встановити критичні фінансово-економічні ризики співпраці з Покупцем, як то неплатоспроможність/банкрутство Покупця; наявні факти невиконання Покупцем грошових зобов’язань перед Компанією; у Покупця значний податковий борг / анульоване свідоцтво платника ПДВ; Покупець є відповідачем у спорах про стягнення боргу за позовами третіх осіб. Цей перелік не є вичерпним.
- Виявлення відносно Покупця та/або його керівництва, кримінальних проваджень, які перешкоджають та/або можуть стати перешкодою нормальному здійсненню Покупцем господарської діяльності. Зокрема, накладено арешт на майно Покупця, зокрема, кошти на рахунках; щодо Покупця систематично вживаються заходи забезпечення кримінального провадження та/або проводяться слідчі дії (тимчасовий доступ до речей і документів, тимчасове вилучення майна, обшук тощо); посадовим особам Покупця повідомлено про підозру та/або вжито запобіжних заходів та/або пред’явлено обвинувачення у вчиненні кримінального правопорушення; здійснюється судовий розгляд кримінальної справи чи наявний обвинувальний вирок та ін.
- Виявлення репутаційних ризиків співпраці з Покупцем. Під час аналізу Компанія може встановити репутаційні ризики співпраці з Покупцем, як то відомості, які можуть свідчити, що Покупець та/або пов’язані з ним особи мають відношення до діяльності у російській федерації чи Республіці Білорусь; наявна інформація про те, що діяльність Покупця пов’язується із політичною діяльністю чи корупційними інцидентами, які мають значний резонанс у суспільстві чи негативно висвітлені у ЗМІ; існують факти притягнення Покупця до відповідальності за вчинення недобросовісної конкуренції чи іншої недоброчесної підприємницької практики; виявлено факти притягнення Покупця чи його посадових/службових осіб до відповідальності за вчинення податкових правопорушень, порушень у сфері ліцензійної діяльності, трудових та екологічних норм; недотримання Покупцем прав інтелектуальної власності; відсутність прозорої структури власності, розміщеної в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відсутність або несвоєчасне подання відомостей про кінцевих бенефіціарних власників, а також інші відомості, які можуть негативно вплинути на ділову репутацію, фінансові інтереси та правове становище Компанії.
Якщо співпрацю з Покупцем оцінено такою, що містить неприйнятні ризики, Покупець має право надати спростування та/або відповідні пояснення щодо відомостей та обставин, які свідчать про ризиковість співпраці.
Рішення про відмову в укладенні/продовженні дії Договору або про розірвання Договору чи про продовження співпраці приймається Компанією за наслідками розгляду сукупності відомостей, з’ясованих в ході перевірки відповідності чинним реєстраційним та дозвільним документів, необхідних для здійснення певного виду господарської діяльності, наявності відповідних матеріально-технічних, фінансових та інші ресурсів, необхідних для належного виконання зобов’язань (за договором) та ризиків співпраці.
УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ, РОЗГЛЯДУ ТА ЗАДОВОЛЕННЯ ЗАМОВЛЕНЬ (для ринку України)
Замовлення на купівлю лікарських засобів Акціонерного товариства «ФАРМАК» (далі – Компанія) може бути подано суб’єктом господарювання (далі – Покупець), з яким Компанією укладено договір поставки лікарських засобів (далі – Договір).
ПОРЯДОК ПОДАННЯ, ФОРМА ТА ЗМІСТ ЗАМОВЛЕННЯ
Замовлення направляється у письмовій (електронній) формі шляхом направлення на електронну пошту Компанії: sales@farmak.ua
Замовлення, направлене будь-яким іншим способом, не приймається та не розглядається Компанією, якщо інше не передбачене Договором.
Замовлення повинно містити відомості, які дозволяють його виконати, зокрема:
- Найменування / код ЄДРПОУ чи інші дані, які можуть ідентифікувати конкретного Покупця.
- Найменування (перелік) та обсяг продукції, що замовляється.
- Умови поставки (EXW/DDP) та адресу (згідно з умовами Договору).
Замовлення, яке не містить достатньо даних для його виконання, не відповідає умовам Договору, цим Умовам чи подане за відсутності діючого Договору, залишається без розгляду.
ПОРЯДОК ОПРАЦЮВАННЯ ЗАМОВЛЕННЯ
Замовлення опрацьовуються в робочий час Компанії: з 08:00 до 17:00 (з понеділка по четвер), та з 8:00 до 15:00 (у п’ятницю), в порядку черговості надходження.
Замовлення, яке надійшло після 14:00, опрацьовується наступного робочого дня.
При розгляді замовлень застосовуються правила, визначені ст. 20-4 Закону України «Про лікарські засоби».
УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАМОВЛЕНЬ
Замовлення приймається та розглядається у разі, якщо з Покупцем укладено Договір, відповідно до умов такого Договору. Замовлення продукції повинне бути кратним її груповому коробу (якщо така позначка міститься у прайс-листі Компанії), крім випадків постачання продукції безпосередньо в медичні заклади та відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Для замовлення продукції на умовах DDP (склад Покупця) замовлення повинне одночасно відповідати таким критеріям:
- Сума замовлення не менше: 2 млн грн з ПДВ;
- Обсяг замовлення не менше: 10 куб. м;
- Місце доставки знаходиться в одному із населених пунктів: Дніпро, Запоріжжя, Кривий Ріг, Полтава, Харків, Рівне, Луцьк, Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ, Вінниця, Житомир, Одеса, Миколаїв;
- У місці доставки забезпечена можливість під’їзду та розвантаження великогабаритного транспорту.
Якщо у замовлені є продукція в обсязі, не кратній її груповому коробу, Компанія залишає за собою право, на свій розсуд, відмовити у виконанні такого замовлення, або прибрати (виключити) не кратні груповому коробу позиції із замовлення, або узгодити із Покупцем обсяг відповідної продукції, який буде кратним груповому коробу. Груповим коробом є пакувальна одиниця, яка використовується для групування упаковок готової продукції та слугує для її зберігання, транспортування і переміщення.
ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ЗАМОВЛЕНЬ
- Виконання замовлення (відвантаження) продукції на умовах DDP (доставка на зазначений у контракті ліцензований склад Покупця) здійснюється з понеділка по п’ятницю кожного тижня в робочий час за поденними графіками, які погоджуються Компанією з Покупцем.
- Виконання замовлення (відвантаження) продукції на умовах EXW (самовивіз зі складу Компанії) здійснюється в п’ятницю кожного тижня з 11:00 до 19:00.
- Стандартний строк відвантаження — 5 календарних днів від дати отримання замовлення (якщо Покупцем і Компанією не погоджено інше). У разі замовлення продукції не в межах погодженого між Компанією і Покупцем графіку, строк відвантаження продукції може бути збільшеним – до 10 календарних днів.
- Допускається дострокове постачання.
УМОВИ НЕВИКОНАННЯ ЗАМОВЛЕННЯ
Компанія може відмовитись виконувати замовлення або залишити його без розгляду у випадках, передбачених Договором та цими Умовами. Крім раніше визначених у цих Умовах випадків залишення замовлення без розгляду, Компанія може відмовити Покупцю у задоволенні замовлення у таких випадках:
- При відсутності замовленого продукту на складі та тимчасової неможливості його виробництва, зокрема, з причин відсутності/недостатності сировини/пакування чи інших, необхідних для виробництва складників;
- Якщо при виробництві чи вихідному контролі якості, сертифікації та випуску, виявлено невідповідність продукції (дефектура);
- У разі тимчасової неможливості виробництва й відсутності на складі продукції з інших причин, зокрема, пов’язаних з форс-мажорними обставинами чи наслідками військової агресії проти України;
- У разі наявності заборгованості Покупця за раніше поставлену продукцію;
- У разі безпідставного неприймання раніше замовленої продукції Покупцем.
- У випадку, передбаченому цими Умовами в розділі «УМОВИ ПРИЙНЯТТЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАМОВЛЕНЬ».
Покупець повідомляється про неможливість поставки протягом 5 календарних днів з дати отримання замовлення.
Замовлення розглядається Компанією після (у разі) усунення обставин, які були причиною відмови у його задоволенні.