Українські компанії з часів незалежності постійно працювали в умовах нестабільності. Кожен бізнес знає, як поводити себе в кризу, що потрібно підсилювати, або послаблювати, який аналіз робити. Зараз у нас «контрольна робота».
Маючи досвід роботи в кризу, кожен може дістати інструменти, якими користувався. З їх допомогою можна не просто вижити, а результативно вийти з кризи.
Всі кажуть: через кризу компаніям потрібно змінюватися. Я думаю, що необхідно по-іншому розставити акценти. Якщо раніше закупівельники могли собі дозволити проводити аналіз ринку раз в квартал, то сьогодні ми кожного дня маємо розуміти, що відбувається. Компанії змінюють свої позиції, підвищують або знижують активність — за цим варто слідкувати.
У кожного центру закупівель є критичні контракти. По ним ми, за необхідності, проводимо моніторинг кожного дня. Все залежить від залишку сировини, який є на складі.
Основні правила попиту і пропозиції ніхто не змінював. Можливо, за час кризи ми знайдемо нові інструменти, але поки що користуємося перевіреними. Переговори зараз займають провідне місце. Вони стали іншими. Ми менше зустрічаємося face to face і іноді не можемо визначити емоції. Тому маємо стати більш досвідченими, розумними, підготовленими.
Тепер ми не можемо взяти харизмою чи переконати посмішкою. Ми маємо переконувати своєю мовою — чітко та зрозуміло.