Вер 17, 2007

Матеріал для публікації в рейтингу ТОП-100

Фармацевтична галузь в Україні відрізняється стрімкими темпами розвитку та високою динамікою змін. Її можна назвати своєрідним індикатором здоров’я нації. Якщо декілька років тому найбільші перетворення переживала аптечна мережа, то сьогодні відбувається реструктурізація дистрибуторського сектора. Фармацевтичний ринок нашої країни стає більш відкритим. Сучасна медицина потребує якісних та ефективних препаратів, які не так давно мали можливість запропонувати хворому лише іноземні фармацевти. Останнім часом інтенсивно розвиваються вітчизняні підприємства, які виводять на ринок свої продукти, що за якістю та ефективністю не поступаються зарубіжним аналогам, але значно доступніші за ціною. Водночас конкуренція за споживача набуває більш жорстких ознак, відповідно значно підвищуються вимоги до якості фармацевтичної продукції та зростають витрати на її маркетинг.

ВАТ «Фармак» впевнено займає одне з провідних місць серед лідерів українського фармацевтичного ринку, відрізняючись стрімкою динамікою розвитку. У 2006 році компанія «Фармак» мала найбільший приріст продаж за останні 5 років. Показники зростання продаж порівняно з минулими періодами перевищили 20%, причому експорт зріс на 43%. Сьогодні понад 18% виготовленої продукції відправляється у країни СНД, Балтії, Східної Європи та Південно-Східної Азії.

2006 рік можна вважати для компанії «Фармак» роком маркетингу: маркетингова стратегія розвитку підприємства набула чіткої спрямованості та диференціювалась. Компанія зосередила увагу на основних стратегічних портфелях ліків: ендокринологічному, ревмо-кардіологічному, назальних та очних краплях та ін. Відбулась реструктуризація маркетингової служби, що дозволило сконцентрувати зусилля на трьох різних напрямках: безрецептурні препарати, рецептурні та госпітальні. В кожному з цих напрямків «Фармак» розвивав свої власні брендовані препарати. На початку 2007 року продажі компанії стали керованими і тому більш прогнозованими. Найбільших успіхів підприємство досягнуло в промоції таких лікарських препаратів, як: Віаль®, Піколакс®, Ламікон® та Риназолін®. Серед рецептурних та госпітальних препаратів найбільш успішною можна вважати роботу з препаратами Еналозид®, Бісопрол, Діаліпон® та Діпрофол.

Розвиток і виведення на ринок власних продуктів — залишається однією з найважливіших задач підприємства. За 2006 рік було проведено багато маркетингових досліджень та промоційних заходів по оригінальних препаратах «Фармака» — препаратах, що належать компанії «з молекули» та не мають аналогів на ринку: Амізон® (препарат для лікування та профілактики грипу) та Антраль® (гепатопротектор з протизапальною дією). Кожен з цих оригінальних препаратів є значною частиною активів компанії, а саме кількість оригінальних препаратів в портфелі фармвиробника може в якісному плані характеризувати рівень підприємства. Завдяки проведеній успішній роботі в 2006 році оригінальні препарати «Фармака» набули визнання фахівців і популярності серед населення.

Успішним для ВАТ «Фармак» був 2006 рік і в плані технічного переоснащення підприємства в рамках реалізації стратегічного напрямку приведення всіх виробництв у відповідність до міжнародних норм і правил належної виробничої практики лікарських засобів GMP до 2009 року.

В 2006 році повністю освоєне виробництво високотехнологічних людських генно-інженерних інсулінів під торговою маркою «Фармасулін», які випускаються за повним циклом від субстанції до готової лікарської форми згідно з ліцензійною технологією транснаціональної фармацевтичної компанії «Елі Ліллі» (США).

В 2006 році закінчені роботи по створенню нового таблеткового виробництва. Це сучасне потужне виробництво, яке містить в собі дві технологічні лінії для випуску препаратів у формі таблеток, таблеток з покриттям та капсул, яке відповідає всім нормам і правилам GMP. Кошторис проекту склав 69 млн.грн., створено додатково 63 робочих місця.

На сьогодні ВАТ «Фармак» має 6 виробничих дільниць, сертифікованих у відповідності до норм і правил GMP.

ВАТ «Фармак» були зроблені серйозні кроки по розробці стратегії підприємства до 2015 року. В рамках цієї стратегії укладена кредитна угода між ВАТ «Фармак» і Європейським банком реконструкції та розвитку на суму 32 млн.Євро. з метою фінансування нового виробництва рідких лікарських засобів у флаконах та виробництва лікарських засобів в асептичних умовах. Загальний кошторис проекту складає 45 млн. Євро, і частково фінансування буде здійснюватися за рахунок власних коштів підприємства. Передбачається створення нових виробництв, технічне переоснащення систем енергопостачання та маркетингові промоційні акції. В 2007 році мають бути виконані загальнобудівельні роботи по виробництву лікарських засобів у флаконах, а також буде замовлене та частково закуплене основне технологічне обладнання, і будуть продовжені роботи по реконструкції систем енергопостачання.

ВАТ «Фармак» проводить велику роботу по розробці і впровадженню нових технологій і нових видів продукції. Так в 2006 році освоєно 14 нових препаратів і підготовлена розробка 16 препаратів для впровадження в 2007 році.

Діяльність наукового та інших департаментів компанії спрямована на створення так званих «ліків без кордонів», фармацевтичні розробки яких будуть відповідати вимогам будь-якої країни світу. «Фармак» вже сьогодні має позитивний результат такої роботи: заявка на реєстрацію одного з препаратів подана в 23 країни світу, в основному Західної Європи, і з цих країн є замовлення на його виробництво

Новий напрямок розвитку компанії — біотехнології — це напрямок майбутнього, який відкриває нові можливості для впровадження інноваційних технологій і розширення номенклатури продукції, а пацієнтам дає можливість отримати високоефективні і доступні за ціною лікарські препарати. Це ще один великий крок ВАТ «Фармак» вперед, до завершення трансформації українського підприємства в фармацевтичну компанію європейського рівня.

Назад до Фармак у ЗМІ

Ще більше публікацій